Gruul + Magnet
TAKTIKA GRUULs Lair :
KING:
Blindeye the Seer (priest ogre)
zakladni ability: velky aoe heal (da se prerusit) -> prave proto se zabiji prvni + nahazuje na sebe stit a healuje sam sebe (neda se prerusit)
tankuje ho zpravidla warr a z jeho abilit plyne, ze musi byt "overnuked", tzn. dmg do nej musi pokud mozno co nejvice prevysit heal, ktery na sebe haze ...
Olm the Summoner (warlock ogre)
zakladni ability: haze shadow DoTku (netusim za kolik, ale za malo to asi nebude) + si summonuje addy (2 felhounds - netusim zda maji mana burn, viz. knizky ) + haze death coil
tankuje se svymi addy pres warlock abilitu Enslave (gl warlocci )
Krosh Firehand (mage ogre)
zakladni ability: casti Fire Ward ktery se da "cornout" spell-stealem od maga + haze krasny firebally s critem az za 8000 dmg ...
udajne je vytvoren pro tankovani magem s dostatecnym poctem hp a many (kvuli spell-stealu)
pro melee dps classy nic, hazi fire novu s dosahem 20 yardu (a asi bude pekne palit). Mozna prichazi i v uvahu tank s velmi vysokym FR a hp, ale to je pouze ma domnenka/alternativa
Kiggler the Crazed (shaman ogre)
zakladni ability: utoci ranged lightning boltama + ma lightning shield (takze melee dps jedine sebevrazi/samovrazi ). Ma ve zvyku hazed Hex na svuj primarni target (viz. trollove napr. v EPL - zabicka)
tankuje se zpravidla 2 hunterama s vysokym NR a staminou
a konecne
High King Maulgar (warrior ogre)
zakladni ability: zakladni pestovky ~ 4000 dmg, tzv. "arcing smash" za ~vse samozrejme do plate) + dela jeste whirlwind za ~ 7000 (ala naxx deatknighti samo take do plate) + nahodne charguje do davu (kkthxbye hadraci )
tankuje co nejlepe vybaveny warr s co nejvic hp (na videu ma MT peknouckych 18k hp )
kdyz se dostaneme az sem, tak uz je to v kapse, pac je z nich na "taktiku" nejlehci
taktika pre tankujúceho maga
Tankujici mag se snazi mit cca 12H s buffama
Silne doporucuji napsat si makro:
kód:
/stopcasting
/cast Spellsteal
Toto makro budete spamovat velmi casto, kazda vterinka je rozhodujici.
Dale si dejte nekam na dosah tlacitko na fire ward.
Pripravte si na dosah detect magic.
Start boje
Je to jeden z mala boju kde puluje mag.
Jdete pri pravem okraji na maximalni dosah (frost 36yrd) k vasemu cili.
Pull zacinate vy, pokyn dava hunter, ktery dava missdirection, takze az hunter rekne ready, nahodte na sebe Fireward (pripadne forst stit) a pullnete frostboltem.
Po vycasteni frostboltu by po vas mel jit jen Firehand
Potom postupte kus dopredu (zluta sipka) a hned spamujte spellsteal!
Jakmile ukradnete buff, ihned ustupujte zpet (zluta sipka zpet).
Pak uz jen stujte opodal a tankujte.
Prubeh tankovani maga
Hlavni podstata boje, je mit na sobe neustale ukradnuty buff od Firehanda (obrovsky redukuje damage z jeho fire kouzel) a obcas do nej castit nejake kouzlo (udrzeni aggra).
Pokud se stane ze buff nestihnete vcas (rozmezi asi asi 2s) ukrast, obvykle vas usmazi dvema fireballama po 9K.
Je ale bezne, ze do vas ten fireball za 9K stejne napali! (proto si vas drzi 2 healeri), nesmi se to ale stat 2x po sobe, jinak padnete, z toho duvodu musite krast ten jeho buff.
Zjistil jsem, ze buff na sebe hazi v pravidelnych cca 20s intervalech, jakmile ho na sebe hodi, vy ho ukradnete (pres detec magic je videt ze ho ma), pak na vas drzi tech 20s.
Jakmile z vas spadne, Firehand ho na sbe hodi znovu a HNED zacne castit, proto je extremne dulezite pote co buff na vas je na 4-5s, nedelat nic jineho nez cekat (pripadne spamovat tlacitko spellsteal). Jinak se vam muze stat ze diky global cooldownu to nestihnete.
Behem boje se muzete obcas obrnit stitama, aby z vas helari nebyli ve stresu, ze mate malo hp
Guul The DragonKiller:
UVOD
Gruul je druhy a posledni boss v Gruul's Lair.
PRIPRAVA
Boj z Gruulem je jednim z boju, kde se hraje o cas a cim dele trva, tim je obtiznejsi. Klicem je proto DPS a od toho se tedy odviji vyber slozeni raidu. Pro prvni killy se doporucuje maximalni uziti consumables - Flasky of Supreme Power/Relentless Assault, sharpening stones, mana a wizard oily, Fire, Shadow, Frost and Greater Arcane Power Elixiry, jidlo atd atd. MT a OF by meli byt maximalne buffnuti - Flasks of Fortification a Ironshield Potiony, Elixiry of Greater Defense, Major Agility a Mastery.
SLOZENI RAIDU
Gruul je boj, kde je potreba dvou tanku. Zbytek raidu by mel dostavat jen minimalni damage (dodrzenim spravne taktiky) a proto zbytek raidu vyzaduje jen minimalni heal. Na prvni pokusy se doporucuje 7 healeru, aby raid prezil dele a zazila se mechanika boje. Na ostre pokusy pak staci 6 healeru a pak maximalizovat DPS. Prilis mnoho meleeku zvysuje narocnost boje, takze se doporucuje maximalne 3-4 melee DPS (nepocitaje MT a OT).
ABILITY GRUULA
Hurtful Strike
Gruul ma dva typy melee utoku. Normalni utok, kterym mlati main tanka a sekundarni utok, ktery se nazyva Hurtful Strike. Tento utok pouziva prumerne jednou za 20 vterin a zasahne jim cloveka, ktery je druhy v agro listu v melee range. Tento utok musi smerovat na off tanka. Zakladni damage Hurtful Striku je okolo 13000 (to se pak snizuje armorem, defensive stanci atd.). Nicmene kdyz tu ranu dostane rogue tak je asi mrtvola.
Growth
Gruul si dava kazdych 30 vterin (pocinaje 30. vterinou od pullu) buff, ktery ho asi o 10% zvetsi a zvysi mu damage o 15%. Tento buff se stackuje a to az 30x. Nicmene uz asi dvaceti-nasobna aplikace nejde uhealovat. Gruul by mel umrit, kdyz ma ten buff aplikovany tak 16x nebo 17x. Narust damage se tyka jeho normalnich utoku, Hurtful Striku i jeho ability "Cave In".
Cave In
Cave In je mireny AOE efekt a muze ho hodit na libovolneho cloveka v raidu. Tento clovek pak dostava a dava do vzdalenosti 8 yardu 2700 damage kazde 3 vteriny po dobu 15 vterin (tedy 5 ticku). Damage se zvysuje s ohledem kolikrat ma Gruul na sobe Growth buffu. Pokud se hraci rozprostrou po jeskyni, tak damage dostava vzdy jeden clovek.
Ground Slam / Gronn Lord's Grasp / Stoned / Shatter
Nejslozitejsi cast boje. Ground Slam hodi kazdeho hrace do nahodneho smeru, nahodnou vzdalenost. Kdyz clovek dopadne na zem, dostane debuff Gronn Lord's Grasp, ktery snizuje rychlost pohybu o 20% kazdou vterinu. Za 5 vterin ho nahradi debuff Stoned (vsichni stoji na miste a nemuzou se pohnout). Pak udela Shatter. Effekt "treseni" dava aoe damage vsem ostatnim lidem v okruhu 20 yardu. Maximalni damage je 9000, kdyz dva lidi stoji na sobe. Kdyz jsou lidi od sebe tech 20 yardu, tak kazdy dostane asi 70-100 damage. Efekt muze kritnout, ale nepusobi na to Gruuluv Growth!
Reverberation
Toto je AOE silence, castit se nemuze po dobu 4 vterin. Da se resistnout atd. Kdyz se to neresistne, jedina obrana je drzet tanky stale full a doufat ze to nejak prezijou.
STRATEGIE
Buffy
Na vsech lidech by melo byt Amplify Magic, vsechny Gruulovy utoky jsou melee povahy. Consumables viz. vyse, zbytek standard.
Pull
Nic sloziteho, zacina se tankovat uprostred mistnosti. Mozne rozestaveni je na obrazku. Klicem v prubehu boje je pak zvladnout to rozhazovani, treseni atd. Vyhodu maji ranged classy, ktere maji dosah vic nez 41 yardu, protoze u zdi te jeskyne jsou takove "terenni nerovnosti" (bila kola na obrazku), kde se da minimalizovat ucinek toho nahodneho hazeni.
Boj
Jak bylo receno, nejvetsi opruz je to nahodne rozhazovani. Po tom rozhozeni se musi vsichni co nejrychleji rozmistit a stat co nejdal od sebe. Vice nez 3 hraci blizko u sebe se rovna jista smrt. Ta abilita asi nebude instant, takze par lidi bude mit cas se ukryt za kamen nebo sloupek, kdyz se to bude chystat hodit - takovych mist je tam 6 a je potreba si je presne rozdelit. Na takovych mistech vas pak odhodi jen kousek do zdi nebo do toho sloupku. Pisou tu, ze bychom meli prezit beze ztrat prvni dva Shattery aby bylo dost DPS na sundani Gruula. MUSI se zrusit hunter PETY!!! Phase-shifted impove byt muzou. Kdyz umrou pak 3 damageri tak je lepsi rychle umrit a zkusit to znovu. Tankovanii Tankovat se bude vzdy uprostred mistnosti, OT musi byt vzdy v melee range co nejdrive po odhozeni. Po tom rozhozeni tam budou asi vsichni hezky pobihat. V prvnim minutach byt to melo byt v pohode, v druhe casti boje bude OT dostavat desnou sodu a musi byt pred HS vzdy na full HP. Kdyz vi, ze mu dalsi rana sebere celej zivot, a bude to vypadat nadejde, tak tesne predtim nahodit Last Stand a Shield Wall, tak vydrzi jeste 2. rany.
Heal
Drzet tanky na full HP, hlavne OT v pokrocile fazi boje. Krize bude po tom AOE silence a po Shatteru. Priorita jsou vzdy tanci, na zbytek raidu by melo stacit obcas Renew a Regrowth.
Melee DPS
Ma velkej hitbox, takze se tam vejde asi 5 meleeku tak aby stali dostatecne daleko od sebe. Cim vice meleeku, tim vice je to na hovno.
Ranged DPS
V agru se muzou casteri a hunteri drzet i pred OT, preagrovat nesmi jen MT.
TAKTIKA MAGNET :